• בית
  • הבלוג החילוני
  • בג"ץ 8201/17 – עתירה לבג"ץ בנושא הוראת רצח רבין בתכנית הלימודים "תרבות יהודית ישראלית"

בג"ץ 8201/17 – עתירה לבג"ץ בנושא הוראת רצח רבין בתכנית הלימודים "תרבות יהודית ישראלית"

24 באוקטובר 2017 - עמותת הפורום החילוני הגישה ביחד עם עוד 8 עותרים עתירה למתן צו על תנאי לבית המשפט העליון בנוגע לפרקים העוסקים ברצח ראש הממשלה יצחק רבין בתכנית הלימודים "תרבות יהודית ישראלית" בשל היותם מגמתיים ומעוותי מציאות.
25 באוקטובר 2017 - בג"ץ מורה למדינה להגיש תשובה מקדמית לכתב העתירה עד ה-9 בנובמבר 2017.
5 בדצמבר 2017 - כבוד השופט עמית, לאחר קריאת תגובת המדינה לעתירה, מורה להעביר את העתירה לדיון בפני הרכב. הדיון נקבע ליום ד' 13.6.2018.
13 ביוני 2018 - דיון בפני הרכב. בתום הדיון ביקשו השופטים מהעותרים למשוך את העתירה, לא לפני שציינו את חשיבות הנושא והצורך בקיום דיון ציבורי מהותי סביבו.
"בהמלצתנו, משכו העותרים את עתירתם, תוך שמירת זכותם לחזור ולעתור לבית המשפט לאחר מיצוי הליכים. הנושא הוא בעל רגישות ציבורית, וראוי כי כל פניה לערכאות תיעשה לאחר הידברות ומיצוי הליכים, ובנושא שבפנינו שמא גם לאחר העלאת הנושא לדיון ציבורי."

המאבק לא תם. נושא רצח ראש הממשלה הוא רק אחד הנושאים בתכנית בעייתית ומיותרת. אנו ממשיכים במאבק להוצאתה של התכנית כולה, תכנית הלימודים תרבות יהודית-ישראלית, ממערכת החינוך הממלכתית.

By Sgt. Robert G. Clambus (defenseimagery.mil) [Public domain], via Wikimedia Commons

לקריאה נוספת בעניין המאבק נגד תכנית הלימודים 

לחתימה על העצומה למען מערכת חינוך ממלכתית חילונית – לחצו כאן

העותרים שהצטרפו הם: ח"כ עומר בר-לב, ח"כ תמר זנדברג,  יהושע סובול, אפרים סידון, יגאל סרנה, אופיר פינס, ח"כ מוסי רז ותומר שרון.

העותרים דורשים לקיים דיון דחוף שכן יום הזכרון לרצח יצחק רבין מתקיים ב 1 בנובמבר.

העתירה מביאה סקירה נרחבת ומדאיגה של הפרקים הרלבנטיים בתכנית ומראה כיצד ילמדו תלמידי החינוך הממלכתי תמונה כוזבת ושקרית המסתירה מהם בכוונת מכוון את המציאות הדתית – משיחית שהביאה לרצח ואת אלה שפעלו כדי להסית ולהביא לחיסולו של ראש הממשלה רבין ז"ל. התכנית לא מדברת על ההסתה בכיכרות העיר, התפילות ההמוניות, פסקי דין רודף. אין בתכנית כל אזכור של הרוצח, של תפיסת עולמו; אין אזכור לרקע עליו צמח ולקולות הרבנים שפסקו דין רודף.

תלמידי החינוך הממלכתי ילמדו כי הדת על כל חלקיה, דובריה, מאמיניה ופרשניה, התנגדה ומתנגדת לכל סוג של אלימות, אפילו בדיבור, מאז ומעולם. בפעולות אלה של מחיקת עובדות היסטוריות ויצירת מצג שווא, במסגרת תכנית לימודים של מקצוע ליבה מחייב, פועלים משרד החינוך ושר החינוך, בניגוד לסמכות, בניגוד לאמת, ותוך הפעלת שיקולים זרים; ומכאן העתירה.

מסמכי העתירה

הורידו את כל מסמכי העתירה או צפו בהם כאן:

להלן תגובת המדינה לעתירה: תגובה מקדמית מטעם המשיב (8201-17) – 3-12-17

להלן הפס"ד: 17082010.E05