בספר התורה נוהגים כבוד מיוחד – הוא קדוש יותר מכל הספרים: בית ספר ממלכתי בירושלים

כבר לא מסתפקים בקבלת ספר התורה בבית הכנסת  – כדי שהתלמידים החילוניים של כיתות ב' בבתי הספר הממלכתיים יבינו שתורה = דת = אמונה (שהיא שלהם כמובן) – דואגים לאקלים בית ספרי שימחיש זאת ולתרגול שיטמיע את הרעיון…

תמונה יכולה לכלול: ‏‏טקסט‏‏       אין תיאור זמין לתמונה.

איך מערכת החינוך משתמשת בשיעורי התנ"ך לצורך הדתה ושטיפת מוח אמונית?

לפני שבוע וחצי פרסמנו כאן מאמר של יו"ר הפורום החילוני, ד"ר רם פרומן, שמראה איך המערכת מנצלת את לימודי התנ"ך בבתי הספר התיכוניים לצורך שטיפת מוח דתית.
אז הנה שתי דוגמאות (מתוך רבות מאוד) לניצול של לימודי התנ"ך למטרה הזו בבתי הספר היסודיים:

האחת – צילום של דף עבודה מתוך מחברת תורה של תלמידת כיתה ב' בהרצליה.
קודם כל עורכים כמובן טקס קבלת ספר תורה בבית כנסת אורתודוקסי, כי כידוע התנ"ך שייך רק לדתיים, אז צריך לקבל אותו מהם.
ואחר כך לומדים, בהקשר של הקריאה בתנ"ך, שבכל בית יהודי יש מזוזה, ושכל ילד יהודי מגיל 13 מניח תפילין.
ואם, נגיד, יש בכיתה ילד שבבית שלו לא עושים את הדברים האלה, ובכל זאת הוא חשב שהוא יהודי? שיתמודד.

השניה – פוסטר תלוי על קיר כיתה ב׳ של החטיבה הצעירה של דויד ילין בירושלים, כהכנה לטקס קבלת תורה: בספר התורה נוהגים ״כבוד מיוחד״, ספר התורה ״קדוש״ יותר משאר הספרים!

כל זה קורה בשיעורי תנ"ך, בבתי ספר ממלכתיים, שיעורים שפעם התבססו על ביקורת המקרא ואילו היום מתייחסים לתנ"ך בצורה דתית. המטרה ברורה: לקשור בראשם של ילדי כיתה ב', כבר מראשית הדרך, את הקריאה בתנ"ך לפרקטיקות דתיות ולאמונה דתית.
העיקרון צריך להיות ברור. לימוד תנ"ך – כן. הסללה אמונית ולימוד פרקטיקה דתית – לא בבית ספרנו.

ומה עושים עם טקסי קבלת ספר תורה?
ראו הסברים ורעיונות אלטרנטיביים כאן, באתר שלנו:
http://www.hiloni.org.il/kabalat-tora#

קראו את הפוסט המלא ופוסטים נוספים באתר הפייסבוק שלנו