הילדה החכמה שבחרה להישרף למוות ולא הורידה את השמלה כדי לא "לפגוע" בצניעותה.

מכתב השביעיסטים
———————–

כך כתב לנו ר', תלמיד כיתה י"א בבית ספר ממלכתי מאזור הצפון:

"לצערי הרב אנחנו נפגשים שוב,
לבית הספר שלי הגיע רב לכבוד יום הכיפורים וסיפר בפני שכבות ז' – י"ב סיפור מזעזע:
ילדה הייתה בתוך סוכה,
הסוכה עלתה באש והילדה לא יכלה לצאת ממנה,
השמלה של הילדה החלה לבעור,
לדברי הרב בזכות זה שהילדה הייתה "חכמה" היא לא הורידה את השמלה ובחרה להישרף למוות ולא "לפגוע" בצניעותה".

כל הכבוד לר' וחבריו שבחרו לעשות מעשה וכתבו מכתב מחאה להנהלת בית הספר:

לכבוד: הנהלת בית הספר —–
הנדון: אמירות מזעזעות מטעם רב אשר הוזמן לרגל יום הכיפורים.

אדון או גברת נכבדים,
בתאריך 28/9/2017 הוזמן הרב — לדבר בפני תלמידים, יש לציין כי לתלמידים (שכבת י"א לכל הפחות) נמסר מהמחנכים כי הרב ישוחח עם התלמידים, מתוך בירור עם מספר מורים זה גם המידע שנמסר למחנכים.
לא התקיימה שיחה ובמקומה הרב הטיף את משנתו במשך שעה ואמר אמירות בעייתיות מאוד. מהלך "השיחה" עם תלמידי ותלמידות שכבת ז' כבוד הרב סיפר את הסיפור הבא: ילדה הייתה בתוך סוכה, הסוכה עלתה באש והילדה לא יכלה לצאת ממנה, השמלה של הילדה החלה לבעור, לדברי הרב בזכות זה שהילדה הייתה "חכמה" היא לא הורידה את השמלה ובחרה להישרף למוות ולא "לפגוע" בצניעותה.
סיפור מעורר חלחלה.
שואלים אנו ברצינות כיצד זה ייתכן שמוזמן רב להטיף לתלמידים ועד יתרה מכך להטיף להם שעדיף למות על מנת לשמור על "צניעותם". מה ילדה בכיתה ז' אמורה לחשוב כאשר היא שומעת דמות סמכותית מורה לה להקריב את חייה למען צניעותה?
בנוסף לכך במהלך שיחה עם תלמידי ותלמידות שכבת י"א אמר כבוד הרב עוד מספר דברים בעייתיים, בלשון המעטה, נוספים: הרב טען כי ההתנהגות הנפוצה בקרב רוב האוכלוסייה של התנהגות לא מוסרית במשך 364 ימים בשנה והתנהגות מוסרית נכונה במהלך יום אחד מכפרת על שאר השנה, וכי זו לא צביעות.
הרב התעכב על נקודה זו ואמר כי ב-364 ימים זוהי תחפושת ורק ביום האחד (יום הכיפורים) האדם מתנהג כפי שהוא באמת, על מנת לחזק את טענתו הרב אמר שכשם שאדם אשר רצח הוא אינו רוצח כי זה לא אופיו האמיתי.
ברצוננו להדגיש אדם אשר רצח הוא רוצח. אדם אשר במשך 364 ימים בשנה מתנהג באופן לא מוסרי ובמהלך יום אחד צם ומתפלל לישות כלשהי הוא צבוע, ואין זה מכפר על חטאיו ופשעיו. לא יאמן כי אלו המסרים אשר בחר הרב להעביר לתלמידים ועוד בחסות בית הספר.
והדבר אשר גורם לתהייה רבה מאוד היא חזרתו הבלתי פוסקת של הרב על חזרה בתשובה, הרב הקדיש כמחצית מהזמן על דיבור על חזרה בתשובה ועל משמעויות המילה תשובה ע"פ האידאולוגיה החב"דניקית.
לא ברור לנו מדוע מוזמן רב להטיף לתלמידי תיכון בבית ספר ממלכתי ולעודד חזרה בתשובה.
אנו מצפים בהקדם להבהרה מטעם ההנהלה על המקרים הללו, טרם פנייתנו לגורמים ממשרד החינוך.

בציפייה להתייחסות מהירה,
על החתום,
תלמידים מודאגים.
עותקים:
מנהל בית הספר—, מנהל חטיבה עליונה—, מנהלת חטיבת ביניים—, מנהלת פדגוגית—.