לקראת אסיפת ההורים הראשונה: צידה לדרך

המאבק בהדתה חוזר לבית הספר ולגן וחשוב שתגיעו מוכנים.

התמונה צולמה בטקס קבלת ספר תורה בבית ספר ממלכתי בפתח- תקווה.

שנת הלימודים החדשה בפתח ועמה אסיפות ההורים הראשונות. המאבק בהדתה חוזר לבית הספר ולגן וחשוב שתגיעו מוכנים.
מצרפים לשימושכם שאלות שכדאי להעלות באסיפה הראשונה:
עמותות : נקודת המוצא הרצויה – אין להכניס גופים חיצוניים למוסדות החינוך וראוי להחזיר את החינוך הערכי לידי המורים והגננות. אם בכל זאת צפויה פעילות עמותה בגן או בבי"ס שלכם חשוב לברר: מדוע הוחלט להכניס גוף חיצוני? מדוע נבחרה תוכנית זו דווקא ועל ידי איזה גורם? מי היא העמותה, מטרותיה ומי עומד מאחוריה? מה הערך המוסף של התוכנית, ומה היא מוסיפה על הפעילות הנערכת ע"י צוות הגן ומורי בי"ס? באיזה נושאים תעסוק פעילות העמותה? מי המנחים ומה הכשרתם? זכותכם לדרוש: קבלת מידע מקדים על כל פעילות העמותה ותכניה, הסכמת הורים והתחייבות בי"ס לנוכחות ופיקוח מורה בכל פעילות עמותה/בת שירות בכיתה. שימו לב: פעילות בתחום העמקת הזהות היהודית איננה פעילות חובה. על ביה"ס להודיע לכם על כך מראש.
לרשותכם דף הנחיה בצירוף מקבץ שאלות לשימוש מול הנהלת המוסד.

מומלץ, בכל תחילת שנה, לדרוש לקבל מידע על כל הפעולות המתוכננות במהלך השנה בהן ישנה אינטרקציה עם גופים חיצוניים – אדם בודד או עמותה; כניסה חד-פעמית או מתמשכת – בין אם מדובר בפעילות חוץ ובין אם פעילות פנים המתקיימת בתחום המוסד החינוכי.

לכך יש להוסיף דרישה לקבל לפני כל פעילות, לפחות שבוע מראש, הודעה בכתב על הפעילות המתוכננת כולל פרטים על הגוף המפעיל, תוכן הפעילות, משכה ומקורות המימון שלה.

סל תרבות / טיולים /תל"ן – האם יש גביית כספים ייעודית עבור פעילויות של מוסדות או תכנים דתיים? דרשו פירוט מלא של כל סעיף בתשלומי הורים. סימוכין תוכלו למצוא בדף מקורות המידע שלנו.

ספרי לימוד – בדקו את רשימת ספרי הלימוד שקיבלתם ואת שמות ההוצאות לאור. אל תהססו לפנות להנהלת ביה"ס לבירור על כל ספר שמעורר את חשדכם. בדקו מול המחנכים האם צוות המורים מודע להדתה בספרי הלימוד והציעו שיתוף פעולה בבדיקת התכנים. תוכלו למצוא דוגמאות באתר שלנו ולהציג אותן באסיפה כדי לעורר את המודעות, וגם להציג פתרונות כמו לדלג על עמודים מסוימים המכילים תכנים לא ראויים או להציג טקסטים חלופיים.
עוד על "כיצד למנוע הדתה" – הכנסו לקישור זה.

מקצוע תרבות יהודית ישראלית (מורשת) – מי בפועל ילמד את המקצוע? מהו ספר הלימוד? מה יהיו התכנים? על חשבון איזה שעות נכנס המקצוע למערכת והאם בי"ס מתחייב להשיב את שעות הלימוד הללו בהמשך?
לידיעה: אנו פועלים לביטול חובת הלימוד של מקצוע מדית ומיותר זה, כולל מאבק משפטי. ובינתיים – מוזמנים להציע למורים לעשות שימוש במדריך למורה של הפורום החילוני: ערכה חילונית להעשרת תוכנית הלימודים בתרבות יהודית-ישראלית.

אירועים וטקסים – כיצד הגן או בית הספר מתכנן לציין פעילויות חגים, קבלת תורה, שנת בני מצווה וכו'? הציעו להיות שותפים בתכנון ובהפקה. ראו ריכוז הצעות הורים לפעילות חלופית

התנדבו לוועד הורים כיתתי או הנהגת הורים בית ספרית ! מעורבות הורים אפקטיבית מחייבת נוכחות בעמדות השפעה בתוך המערכת.

• האם ביישוב שלכם יש התארגנות הורים מקומית? אם אין עדיין, זה הזמן להקים. לקבוצה מאורגנת יש הרבה יותר כוח השפעה מהורה בודד. פנו אלינו לפרטים נוספים. למפת ההתארגנויות הארצית

מידע נוסף תוכלו למצוא במדריך שלנו להורה החילוני

 

נושאים